
Hoger in Google!
Zo wordt in de volksmond SEO (Search Engine Optimization = zoekmachine optimalisatie) genoemd. Hoe zorg je ervoor dat je website zodanig goed is opgebouwd, dat deze bovenaan in Google komt? De vraag zal altijd hetzelfde blijven, het antwoord verandert continue.
Wat zeker is, is dat je website mobielvriendelijk moet zijn. Op 21 april 2015 voerde Google een grote wijziging door in het waarderen van websites. Sinds vorig jaar wordt er meer ‘gegoogled’ met telefoons dan met laptop of pc. Dus gaat Google websites die niet mobielvriendelijk (responsive) zijn, een lagere waardering (ranking) geven. Dus als je aantallen bezoekers terugloopt, dan weet je waar het aan ligt.
Google’s algoritmes worden steeds complexer en gaan qua werking steeds meer op ‘mensen’ lijken. De software is zodanig geprogrammeerd, dat het nu vooral voorrang geeft aan websites met persoonlijke, unieke content en aanbevelingen van populaire onafhankelijke websites.
Natuurlijk moet je je website wel een bepaalde structuur en content meegeven, zodat deze makkelijk geïndexeerd kan worden. Ga daarbij altijd uit van een bezoeker en niet van wat Google eventueel ‘goed’ vindt. Je kan nog zo’n geoptimaliseerde website hebben, als deze geen bezoekers krijgt, zal je zakken in de zoekresultaten. Zorg in ieder geval dat elke pagina op je site ook ‘los’ te vinden is in Google, vooral de detailpagina’s van je voorraad Nieuw en Gebruikt.
Wil je weten hoe jouw website er op dit moment voorstaat qua SEO en wat er verbetert kan worden? Maak vrijblijvend een afspraak met Elmark-Online voor een informatie gesprek bij jou op de vestiging.