Waarom verkoop je meer auto’s met goede foto’s?
Heel simpel: je auto detail pagina’s worden meer bekeken als je veel en goede foto’s hebt. Klanten worden aangetrokken door mooi beeld, ook al is dat beeld heel klein, zoals in een zoekresultatenlijst op marktplaats of autoscout. Dat eerste mooie beeld is dan een belofte voor nog meer goede foto’s van je voorraad verkoop. Een consument kan aan je foto’s zien of je met zorg en aandacht de foto’s hebt gemaakt. Bovendien geven goede foto’s een betere algehele kwaliteitsindruk, niet alleen van de auto zelf, maar ook van je bedrijf en de mensen die er werken.
Meer weten? Lees dan ook Nabewerking en Auto fotografie: wil je training of laat je het aan de professional over? Of maak meteen een afspraak voor een kennismakingsgesprek.
Foto’s = emotie = zo worden auto’s gekocht
Een auto is nog steeds het op een na duurste product dat een consument in zijn leven aanschaft. Of het nu een nieuwe auto of een occasion is, het gaat altijd een investering van duizenden euro’s. Voor de klant is dit heel veel geld en hij of zij zal veel tijd besteden aan de zoektocht naar de juiste auto. Een auto is een emotionele aankoop, dus hoe de auto eruit ziet, is heel belangrijk. Dan is het eigenlijk best vreemd dat autobedrijven geen idee hebben hoe ze een auto goed moeten fotograferen.
Vaak wordt er een hoek in de showroom vrijgemaakt en soms een draaiplateau neergezet zodat er snel foto’s gemaakt kunnen worden. Op zich een prima uitgangspunt. Maar autoverkopers zijn geen fotografen. Auto fotografie is een vak apart. Er moet met allerlei zaken rekening worden gehouden. Niet alleen de achtergrond achter de auto is belangrijk, ook de achtergrond die weerspiegeld wordt in de auto. En hoe zit het met de belichting? Valt er mooi licht op de auto en is je camera goed genoeg om de auto scherp en gedetailleerd vast te leggen? Dit zijn belangrijke vragen, je wilt immers de klant met mooie foto’s naar je showroom toe lokken. Met tekst alleen kan dat niet meer. Een beeld zegt immers meer als 1000 woorden.